Niektórym mógł umknąć fakt, że Google stworzyło program dla organizacji non-profit, gdzie zapewnia im wsparcie w realizacji ich celów statutowych. Oznacza to, że np. fundacja, występuje w sponsorowanych wynikach wyszukiwania Google Ads i nie musi za to płacić. Ostatnio nawiązałem kontakt z taką fundacją. Należy mieć jednak świadomość, że nie każdy może sobie pozwolić na ten przywilej. Mało tego, Google może w każdej chwili cofnąć przyznawaną „dotację”. Jak się przed tym ustrzec? O tym w artykule poniżej. Ale od początku.
Co zrobić by zakwalifikować się do programu Google Grands
Kroki jakie musisz wykonać, by otrzymać wsparcie od Google Grands:
- zgłosić się do programu Google dla Organizacji Non-Profit;
- mieć ważny status organizacji charytatywnej (definicję organizacji charytatywnej w swoim kraju znajdziesz na stronie programu Google dla Organizacji Non-Profit);
- potwierdzić i zaakceptować wymagane przez Google oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn;
- mieć działającą witrynę z merytoryczną treścią.
Jak powinna wyglądać reklamowana strona internetowa w Google Grands?
Google opisuje ścisłe wytyczne, dotyczące zasad zgodności strony z celami programu:
- musi to być własna witryna
- w witrynie musi się znajdować dokładny i czytelny opis organizacji oraz jej cele i podejmowane działania. Witryna musi zawierać istotną treść oraz aktualne wiadomości i informacje o wydarzeniach.
- treść witryny musi być przygotowana specjalnie pod kątem działalności organizacji.
- witryna musi się szybko ładować, nie może zawierać uszkodzonych linków i musi korzystać z bezpiecznego protokołu HTTPS.
- twoje reklamy, słowa kluczowe i witryna internetowa nie mogą zawierać żadnych gwarancji co do wyników możliwych do uzyskania po odbyciu konsultacji, skorzystaniu z usługi lub zakupie produktu. Działalność komercyjna nie może być głównym celem witryny. Obejmuje to sprzedaż produktów i usług, konsultacje oraz zwiększanie liczby potencjalnych klientów i klientów z rekomendacji.
W jaki sposób zarządzać Google Ads aby postępować zgodnie z zasadami programu Google Grands
Istnieje kila wytycznych, których przestrzegania jest obowiązkowe:
- reklamy muszą zawierać kierowanie geograficzne
- każda kampania musi zawierać co najmniej dwie grupy reklam,
- każda grupa co najmniej dwie reklamy tekstowe
- każda reklama musi mieć co najmniej dwa rozszerzenia do podstron
- Miesięczny współczynnik klikalności co najmniej 5% na poziomie całego konta
- używanie pojedynczych słów kluczowych nie jest dozwolone. Słowa kluczowe związane z marką, zatwierdzone nazwy schorzeń i niektóre inne przypadki są uważane za wyjątki od tej zasady
- należy wstrzymać lub usunąć zbyt ogólne słowa kluczowe, które nie określają wyraźnie zamiarów osoby wyszukującej, na przykład „darmowe filmy”, „e-booki” lub „dzisiejsze wiadomości” (Ocena jakości strony docelowejdobrze pokazuje, czy słowo kluczowe jest zbyt ogólne. Jeśli ocena ta dla słowa kluczowego to Poniżej średniej, to znaczy, że użytkownicy nie znajdowali poszukiwanej treści. Rozważ przeformułowanie tych słów kluczowych lub dodanie słów kluczowych z raportu wyszukiwanych haseł, które mają wysoki współczynnik CTR. )
- należy wstrzymać lub usunąć słowa kluczowe z wynikiem jakości na poziomie 1 lub 2. Regularnie sprawdzaj swój wynik jakościi wstrzymuj stosowanie niedozwolonych słów kluczowych.
- Wszyscy uczestnicy programu zobowiązani są wypełnić coroczną ankietę dotyczącą programu. Link do ankiety znajduje się tutaj.
Kiedy możesz obawiać się zablokowania konta Google Grands
Przystępując do programu warto zapoznać się z materiałami przygotowanymi przez Google:
Google umożliwia przekazywanie użytkownikom spersonalizowanych sugestii oraz powiadomień dotyczących braku zgodności z naszymi zasadami wykorzystujemy głównie wewnętrzne powiadomienia w usłudze. Aby uchronić się przed zablokowaniem konta warto wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień na preferowany adres e-mail w ustawieniach powiadomień w części „Spersonalizowana pomoc oraz sugestie dotyczące poprawy skuteczności”.
Gdy jednak Twoje konto zostanie zablokowane, a Ty odkryjesz dlaczego, po wprowadzeniu poprawek na koncie w celu zachowania zgodności z zasadami programu możesz poprosić o przywrócenie konta przez internet.
Przydatne artykuły:
https://promotraffic.pl/blog/kampanie-adwords-google-grants-dla-fundacji/
https://publicystyka.ngo.pl/zmiany-w-google-ad-grants-co-nalezy-wiedziec