Gdy zaczynasz swoją przygodę w świecie ecommerce ze swoim sklepem Shopify, szybko orientujesz się, że cyfrowa rzeczywistość to bardzo (delikatnie mówiąc) … złożona sprawa. Zaczynasz słuchać ekspertów, dużo czytać, próbujesz zorientować się w temacie – o co tak naprawdę chodzi. Wiele agencji przekonuje Cie, że tylko inwestując w reklamę, osiągniesz wzrost przychodów. Czyżby to było takie proste? Otóż wydatki na reklamę w sposób oczywisty nie przeklądają się na wzrost przychodów.
wydatek na reklamę ≠ wzrostowi przychodów
Dlaczego tak jest? Uzasadnienie tkwi w optymalizacji marketingu internetowego. Określając swoją strategię reklamową, powinieneś wziąć pod uwagę kilka podstawowych obszarów:
- prawidłowa konfiguracja kont reklamowych
- wdrożenie prawidłowej analityki
- dywersyfikacja i synchronizacja działań reklamowych
- odpowiednia skala działań
- prawidłowe decyzje optymalizacyjne
Wiele z procesów stojących za powyższymi elementami można zautomatyzować. Z pomocą przychodzą aplikacje z Market Place’u Shopify, ale nie każdy właściel sklepu Shopify wie, że możesz znaleźć inne, może nawet i bardziej przydatne … poza oficjalnie rekomendowanymi aplikacjami przez Shopify. Poniżej przedstawiamy kilka aplikacji do Shopify, które naszym zdaniem, mogą pomóc każdemu z właścicieli sklepów internetowych Shopify:
-
Recostream – rekomendacje produktów dla Shopify
Aplikacja ta pozwala na uzyskiwanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych tworzonych na podstawie autorskiego algorytmu machine learning dostarczanego przez firmę Recostream. Najważniejsze cechy systemu to:
- 8 podstawowych modeli rekomendacyjnych: maksymalizacja konwersji, najczęściej oglądane, najczęściej kupowane z danej kategorii, najczęściej kupowane w sklepie, podobne w danej kategorii, ostatnio oglądane, inni oglądali, rekomendacje definiowane regułami
- nie będziesz miał problemu z instalacją, wewnętrzny team Recostream zajmuje się wdrożeniem aplikacji, chociaż trwa to tylko koło 2 minut
- integracja z Google Analytics
- modele rekomendacji oparte na m.in.: specyfikacji produktów, historiach sesji, kliknięciach, najczęściej oglądanych produktach, najczęściej kupowanych produktach, najczęściej dodawanych do koszyka
- aplikacja dostarcza rekomendacje, które możesz użyć na stronie produktu, stronie koszyka zakupowego, stronie kategorii, stronie głównej, pop-upach,blogu.
Do tego można zauważyć, że aplikacja jest stosunkowo tania i ma prosty cennik oparty na ilości wyświetleń rekomendacji (1$ za 1000 wyświetleń rekomendacji)
2. Admonks – ułatwia życie w konfiguracji reklam na Facebooku, Instagramie i Messengerze
Admonks ułatwia obsługę drugiej, największej platformy reklamowej – czyli Facebook Ads. Poprzez przesłanie feedu produktowego do Facebooka, Admonks ustawi Ci Twoje reklamy retargetingowe. Dzięki niemu możesz:
- odzyskać porzucone koszyki (ang. abonded cards), gdy Twoi klienci zrezygnowali na etapie procesu dokonywania płatności,
- automatycznie skonfigurować swoje kampanie remarketingowe,
- ustawić swoje dynamiczne reklamy produktowe (ang. dynamic product ads), które skutecznie będą prezentować Twoją ofertę na Facebooku, Instagramie i w aplikacji Messenger.
3. Simplytick – proste i przerzyste raporty najważniejszych elementów biznesu
Simplytick jest jedną z aplikacji, która pozwoli Ci łatwiej podejmować decyzje w obszarze zarządzania sprzedażą, marketingu i reklamy. Analizując swoje dane w panelu Shopify, czy nawet na platformie Google Analytics, łatwo popaść dość łatwo w szum informacyjny. Aplikacja Simplytick pozwoli wyłapać Ci kluczowe dane, takie jak:
- momenty w których osiągasz najlepsze wyniki,
- sezonowość twojej sprzedaży,
- mocne i słabe kategorie twojego biznesu,
- przeanalizować profile twoich klientów i lepiej targetować swoje promocje,
- ocenić skuteczność kanałów reklamowych.
4. Baselinker – integracja feedu produktowego z Market Place’ami
Baselinker bardzo dobrze znany jest w Polsce, gdzie jest najlepiej ocenianym narzędziem pozwalającym tworzyć i zarządzać aukcjami w największym lokalnym serwisie aukcyjnym allegro. Od jakiegoś czasu zaczął jednak integrować się z kolejnymi portalami, a wśród nich m.in. amazon, ebay, eMag czy groupon. Z drugiej strony możesz zintegrować Baselinker z Shopify Choć narzędzie to nie znajduje się na oficjalnej liście aplikacji Shopify, nie przeszkodziło mu to zdobyć ponad 2000 zadowolnych użytkowników.
Choć korzystanie z wszystkich powyższych aplikacji pozwoli Ci ułatwić sobie życie w świecie ecommerce, to i tak musisz wiedzieć, że sprzedaż w internecie jest trochę podobna do medycyny. Musisz się szkolić całe życie, żeby zawsze wykonywać swoją pracę efektywnie. Dlatego nie znajdziesz aplikacji, która Cię w 100% wyręczy w Twoim biznesie.