Moduł I (2 dni) – Facebook w biznesie – pozyskiwanie nowych klientów – kurs praktyczny
Celem szkolenia „Facebook w biznesie” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy na Facebooku lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji na platformie Facebook.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metod promocji na Facebooku
– umie samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z użyciem wszystkich funkcji Facebooka
– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za reklamę na Facebooku
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Platforma Facebooka – elementy składowe i funkcje
- Komunikacja na Facebooku – rola i zadania
- Obsługa techniczna platformy Facebook
- Statystyka – mierzenie zasięgu działań na Facebooku
- Ćwiczenie 1: założenie i uzupełnienie profilu Twojej firmy na Facebooku
- Ćwiczenie 2: użycie „narzędzi do publikowania” jako metody planowania postów
- Ćwiczenie 3: Sprawdzanie statystyk jako metoda optymalizacji procesu komunikacji
- Ćwiczenie 4: Obsługa wiadomości
- Ćwiczenie 5: Tworzenie przycisku „wezwania dla działania” (CTA)
- Ćwiczenie 6: Zdobycie pierwszych fanów Twojej firmy
- Facebook CPC a Google AdWords – podobieństwa i różnice w reklamie
- Jak targetować reklamę, czyli największa przewaga Facebook’a nad konkurencją
- Organizacja kampanii
- Dobre praktyki tworzenia reklam
- Dostępne formaty reklamowe
- Zarządzanie stawkami i optymalizacja kampanii
→ Cel ćwiczeń 1-6: Zapewnienie każdemu uczestnikowi możliwości stworzenia i prawidłowego uzupełnienia profilu swojej firmy na Facebooku oraz publikacji i zaplanowania postów na fanpejdżu firmowym.
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Ćwiczenie 7: obsługa Menadżera Reklam – tworzymy własnego menadżera płatności
- Ćwiczenie 8: opracowujemy cel kampanii reklamowej
- Ćwiczenie 9: tworzymy pierwsze reklamy uzależnione od celu reklamu
- Ćwiczenie 10: tworzymy warianty reklamowe
- Ćwiczenie 11: uczymy się mierzenia efektów kampanii
- Na czym polega reklama kontaktowa
- Polityka poufności
- Ocena skuteczności kampanii Optymalizacja kosztów kampanii reklamowych
- Automatyzacja procesów (Zapier)
- Ćwiczenie 12: zakładamy reklamy majace na celu pozyskanie telefonu i innych danych osób zainteresowanych naszymi usługami
- Ćwiczenie 13: targetujemy reklamę na nasz rynek docelowy
- Ćwiczenie 14: tworzymy warianty reklamowe
- Ćwiczenie 15: uczymy się mierzenia efektów kampanii
- Ćwiczenie 16: konfigurujemy narzędzia do automatyzacji procesu sprzedaży (lead – kontakt telefoniczny)
→ Cel ćwiczeń 7-11: Umożliwienie stworzenia pierwszych zestawów reklamowych dla każdego z uczestników szkolenia
→ Cel ćwiczeń 12-16: Umożliwienie stworzenia pierwszych zestawów reklamowych służących do pozyskania kontaktu do osób zainteresowanych naszymi usługami/produktami
Moduł II (2 dni) – Promocja w Internecie strony firmowej – czyli czym tak naprawdę jest dzisiaj pozycjonowanie
Celem szkolenia „Promocja w Internecie strony firmowej” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy w w wynikach wyszukiwania Google lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji strony internetowej z uwzględnieniem wyszukiwarki Google
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu czynników wchodzących w skład algorytmu wyników wyszukiwania Google
– umie samodzielnie zidentyfikować, zanalizować czynniki odpowiadające za promocję własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google
– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za promocję w wyszukiwarce Google
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Omówienie wszystkich czynników wplywających na pozycjonowanie strony www
- Geolokalizacja
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Strony na desktop i mobile
- Omówienie najważniejszych narzędzi oceny pozycjonowania dostępnych na rynku
- Content Marketing (blog, tworzenie autorskich infografik, webinary, budowanie zaangażowania za sprawą wartościowych treści)
- Jak łatać braki pomysłów na tworzenie treści?
- Jak wybrać wsparcie do tworzenia treści?
- Jaki typ treści dobrać i od czego to powinno zależeć?
- Pisanie wartościowych poradników, dawanie wartości
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Optymalizacja konwersji, czyli czynniki zwiększające sprzedaż na stronie
- Czynniki wpływające na to, że klient łatwiej podejmie decyzję zakupową (,,uwiarygadniacze”, upraszczanie formularza, wyszukiwarka, przyciski call-to-action, sprzedaż contentem, ,,przechowywanie” koszyków)
- Zwiększanie sprzedaży przy jednej transakcji
- Praktyczne przykłady poprawy konwersji
- Omówienie case study wdrożeń, przekształceń i udogodnień
- Ćwiczenie 17: Narzędzia wspomagające poprawę współczynnika konwersji
- Ćwiczenie 18: Tworzymy planu słów kluczowych dla naszej strony
- Ćwiczenie 19: Implementacja narzędzi do oceny wyników pozycjonowania i optymalizacji
- Ćwiczenie 20: Tworzymy dodatkową treść na naszą witrynę
- Ćwiczenie 21: Budowanie struktury wartościowych linków, prowadzących do naszej strony
→ Cel ćwiczeń 17-21: Umożliwienie oceny wartości własnej strony i dokonanie pierwszych działań promocyjnych mających wpływ na pozycjonowanie oraz ocenę jego wyników
Moduł III (2 dni) Google Adwords – samodzielna reklama w Google dla każdego
Celem szkolenia „Google Adwords – samodzielna reklama w Google dla każdego” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy w reklamach sponsorowanych Google Adwords lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji w Google Adwords.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metod promocji sponsorowanej w Google
– umie samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z użyciem wszystkich funkcji Google Adwords
– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za reklamę w linkach sponsorowanych Google
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Podstawowe parametry reklamy w Google Adwords
- Gdzie i jak możemy się reklamować
- Ustalenie celu reklamy
- Pomoc i wsparcie w Google
- Dobre praktyki stosowane przez Agencje Reklamowe
- Reklamy w sieci wyszukiwania
- Reklamy banerowe
- Reklamy remarketingowe
- Wymiary reklamowe
- Reklamy video
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Jak założyć kampanie w Google Adwords
- Optymalizacja procesu reklamy – koszt reklamy
- Ćwiczenie 22: zakładamy własną kampanie reklamową
- Ćwiczenie 23: konfigurujemy swoją kampanie
- Ćwiczenie 24: konfigurujemy grupy reklamowe
- Ćwiczenie 25: konfigurujemy zestawy reklam
- Ćwiczenie 26: uczymy się mierzenia efektów kampanii
→ Cel ćwiczeń 22-26: Poznanie wszystkich mechanizmów reklamy Google Adwords
Moduł IV (2 dni) Pozycjonowanie dla zaawansowanych
Celem szkolenia „Pozycjonowanie dla zaawansowanych” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem zachowań użytkowników na stronie internetowej poprzez analizę, syntezę oraz wdrożenie nowatorskich podwyższających skuteczność strony internetowej i jej rolę w promocji firmy.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu czynników wchodzących w skład algorytmu wyników wyszukiwania Google
– umie samodzielnie zidentyfikować, zanalizować czynniki odpowiadające za promocję własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google
– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za promocję w wyszukiwarce Google
– umiejętność posługiwania się i wykorzystywania najważniejszych narzędzi internetowych służących do wsparcia pozycjonowania w wyszukiwarkach
– umiejętność prowadzenia samodzielnego pozycjonowania własnej strony www
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Omówienie wszystkich czynników wplywających na pozycjonowanie strony www
- Omówienie najważniejszych narzędzi oceny pozycjonowania dostępnych na rynku
- Content Marketing (blog, tworzenie autorskich infografik, webinary, budowanie zaangażowania za sprawą wartościowych treści)
- Jak łatać braki pomysłów na tworzenie treści?
- Jak wybrać wsparcie do tworzenia treści?
- Jaki typ treści dobrać i od czego to powinno zależeć?
- Pisanie wartościowych poradników, dawanie wartości
- Optymalizacja konwersji, czyli czynniki zwiększające sprzedaż na stronie
- Praktyczne przykłady poprawy konwersji
- dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
- Pozyskiwanie linków dzięki referencjom
- Pozyskiwanie linków dzięki postom gościnnym – najpopularniejsze metody
- Pozyskiwnaie linków dzięki budowaniu wzmianek o Twojej firmie
- Wykorzystywanie własnych treści do pozyskiwania linków – najpopularniejsze metody
- Pozycjonowanie lokalne i branżowe
- Broken links
- Mailing
- Ćwiczenie 1: Tworzymy własne plan marketingowy
- Ćwiczenie 2: Metody zdobywania linków
- Ćwiczenie 3: Tworzymy infografikę
→ Cel ćwiczeń 1-3: Umożliwienie oceny wartości własnej strony i dokonanie pierwszych działań promocyjnych mających wpływ na pozycjonowanie oraz ocenę jego wyników
Paweł Kijko – Certyfikowany Partner Google od lat związany z braną E-Commerce w Polsce. Na dzień dzisiejszy m.in. właściciel agencji reklamowej Klewer, Szef Marketingu firmy Time Solutions, Konsultant ds. marketingu internetowego w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury czy Sieci Partnerów Leasingowych GO-leasing (ponad 50 oddziałów w Polsce). Ma za sobą projekty realizowane dla Uniwersytetu Wrocławskiego czy największych obiektów turystycznych w Polsce. Założyciel wielu portali i sklepów internetowych. Promuje prace zdalną jako metodę pracy XXI wieku.
Twitter: klewer8 Linkedin: Paweł-Kijko Certyfikowany Partner Google
Link do szkolenia: Jak reklamować się w Internecie