Moduł I (2 dni) – Facebook w biznesie – pozyskiwanie nowych klientów – kurs praktyczny

Celem szkolenia „Facebook w biznesie” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy na Facebooku  lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji na platformie Facebook.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metod promocji na Facebooku

– umie samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z użyciem wszystkich funkcji Facebooka

– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za reklamę na Facebooku

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
  • Platforma Facebooka – elementy składowe i funkcje
  • Komunikacja na Facebooku – rola i zadania
  • Obsługa techniczna platformy Facebook
  • Statystyka – mierzenie zasięgu działań na Facebooku
  • Ćwiczenie 1: założenie i uzupełnienie profilu Twojej firmy na Facebooku
  • Ćwiczenie 2: użycie „narzędzi do publikowania” jako metody planowania postów
  • Ćwiczenie 3: Sprawdzanie statystyk jako metoda optymalizacji procesu komunikacji
  • Ćwiczenie 4: Obsługa wiadomości
  • Ćwiczenie 5: Tworzenie przycisku „wezwania dla działania” (CTA)
  • Ćwiczenie 6: Zdobycie pierwszych fanów Twojej firmy
  • Facebook CPC a Google AdWords – podobieństwa i różnice w reklamie
  • Jak targetować reklamę, czyli największa przewaga Facebook’a nad konkurencją
  • Organizacja kampanii
  • Dobre praktyki tworzenia reklam
  • Dostępne formaty reklamowe
  • Zarządzanie stawkami i optymalizacja kampanii

→ Cel ćwiczeń 1-6: Zapewnienie każdemu uczestnikowi możliwości stworzenia i prawidłowego uzupełnienia profilu swojej firmy na Facebooku oraz publikacji i zaplanowania postów na fanpejdżu firmowym.

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
  • Ćwiczenie 7: obsługa Menadżera Reklam – tworzymy własnego menadżera płatności
  • Ćwiczenie 8: opracowujemy cel kampanii reklamowej
  • Ćwiczenie 9: tworzymy pierwsze reklamy uzależnione od celu reklamu
  • Ćwiczenie 10: tworzymy warianty reklamowe
  • Ćwiczenie 11: uczymy się mierzenia efektów kampanii
  • Na czym polega reklama kontaktowa
  • Polityka poufności
  • Ocena skuteczności kampanii Optymalizacja kosztów kampanii reklamowych
  • Automatyzacja procesów (Zapier)
  • Ćwiczenie 12: zakładamy reklamy majace na celu pozyskanie telefonu i innych danych osób zainteresowanych naszymi usługami
  • Ćwiczenie 13: targetujemy reklamę na nasz rynek docelowy
  • Ćwiczenie 14: tworzymy warianty reklamowe
  • Ćwiczenie 15: uczymy się mierzenia efektów kampanii
  • Ćwiczenie 16: konfigurujemy narzędzia do automatyzacji procesu sprzedaży (lead – kontakt telefoniczny)

 

→ Cel ćwiczeń 7-11: Umożliwienie stworzenia pierwszych zestawów reklamowych dla każdego z uczestników szkolenia

→ Cel ćwiczeń 12-16: Umożliwienie stworzenia pierwszych zestawów reklamowych służących do pozyskania kontaktu do osób zainteresowanych naszymi usługami/produktami

 

Moduł II (2 dni) – Promocja w Internecie strony firmowej – czyli czym tak naprawdę jest dzisiaj pozycjonowanie

Celem szkolenia „Promocja w Internecie strony firmowej” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy w w wynikach wyszukiwania Google lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują  taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji strony internetowej z uwzględnieniem wyszukiwarki Google

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu czynników wchodzących w skład algorytmu wyników wyszukiwania Google

– umie samodzielnie zidentyfikować, zanalizować czynniki odpowiadające za promocję własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google

– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za promocję w wyszukiwarce Google

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00 
  • Omówienie wszystkich czynników wplywających na pozycjonowanie strony www
  • Geolokalizacja
  • Personalizacja wyników wyszukiwania
  • Strony na desktop i mobile
  • Omówienie najważniejszych narzędzi oceny pozycjonowania dostępnych na rynku
  • Content Marketing (blog, tworzenie autorskich infografik, webinary, budowanie zaangażowania za sprawą wartościowych treści)
  • Jak łatać braki pomysłów na tworzenie treści?
  • Jak wybrać wsparcie do tworzenia treści?
  • Jaki typ treści dobrać i od czego to powinno zależeć?
  • Pisanie wartościowych poradników, dawanie wartości

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00 
  • Optymalizacja konwersji, czyli czynniki zwiększające sprzedaż na stronie
  • Czynniki wpływające na to, że klient łatwiej podejmie decyzję zakupową (,,uwiarygadniacze”, upraszczanie formularza, wyszukiwarka, przyciski call-to-action, sprzedaż contentem, ,,przechowywanie” koszyków)
  • Zwiększanie sprzedaży przy jednej transakcji
  • Praktyczne przykłady poprawy konwersji
  • Omówienie case study wdrożeń, przekształceń i udogodnień
  • Ćwiczenie 17: Narzędzia wspomagające poprawę współczynnika konwersji
  • Ćwiczenie 18: Tworzymy planu słów kluczowych dla naszej strony
  • Ćwiczenie 19: Implementacja narzędzi do oceny wyników pozycjonowania i optymalizacji
  • Ćwiczenie 20: Tworzymy dodatkową treść na naszą witrynę
  • Ćwiczenie 21: Budowanie struktury wartościowych linków, prowadzących do naszej strony

 

→ Cel ćwiczeń 17-21: Umożliwienie oceny wartości własnej strony i dokonanie pierwszych działań promocyjnych mających wpływ na pozycjonowanie oraz ocenę jego wyników

 

Moduł III (2 dni) Google Adwords – samodzielna reklama w Google dla każdego

Celem szkolenia „Google Adwords – samodzielna reklama w Google dla każdego” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy w reklamach sponsorowanych Google Adwords lub uzupełnienie wiedzy osób, które już wykonują taką reklamę w ramach swojej funkcji w firmie, przez przekazanie kompleksowej wiedzy dotyczącej zasad, reguł oraz metod promocji w Google Adwords.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metod promocji sponsorowanej w Google

– umie samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z użyciem wszystkich funkcji Google Adwords

– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za reklamę w linkach sponsorowanych Google

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00 
  • Podstawowe parametry reklamy w Google Adwords
  • Gdzie i jak możemy się reklamować
  • Ustalenie celu reklamy
  • Pomoc i wsparcie w Google
  • Dobre praktyki stosowane przez Agencje Reklamowe
  • Reklamy w sieci wyszukiwania
  • Reklamy banerowe
  • Reklamy remarketingowe
  • Wymiary reklamowe
  • Reklamy video

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
  • Jak założyć kampanie w Google Adwords
  • Optymalizacja procesu reklamy – koszt reklamy
  • Ćwiczenie 22: zakładamy własną kampanie reklamową
  • Ćwiczenie 23: konfigurujemy swoją kampanie
  • Ćwiczenie 24: konfigurujemy grupy reklamowe
  • Ćwiczenie 25: konfigurujemy zestawy reklam
  • Ćwiczenie 26: uczymy się mierzenia efektów kampanii

→ Cel ćwiczeń 22-26: Poznanie wszystkich mechanizmów reklamy Google Adwords 

Moduł IV (2 dni) Pozycjonowanie dla zaawansowanych

Celem szkolenia „Pozycjonowanie dla zaawansowanych” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania promocją własnej firmy wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem zachowań użytkowników na stronie internetowej poprzez analizę, syntezę oraz wdrożenie nowatorskich podwyższających skuteczność strony internetowej i jej rolę w promocji firmy.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

– ma uporządkowaną wiedzę z zakresu czynników wchodzących w skład algorytmu wyników wyszukiwania Google

– umie samodzielnie zidentyfikować, zanalizować czynniki odpowiadające za promocję własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google

– ma umiejętność samokształcenia się, rozumie schemat pracy z narzędziami odpowiadającymi za promocję w wyszukiwarce Google

– umiejętność posługiwania się i wykorzystywania najważniejszych narzędzi internetowych służących do wsparcia pozycjonowania w wyszukiwarkach

– umiejętność prowadzenia samodzielnego pozycjonowania własnej strony www

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00 
  • Omówienie wszystkich czynników wplywających na pozycjonowanie strony www
  • Omówienie najważniejszych narzędzi oceny pozycjonowania dostępnych na rynku
  • Content Marketing (blog, tworzenie autorskich infografik, webinary, budowanie zaangażowania za sprawą wartościowych treści)
  • Jak łatać braki pomysłów na tworzenie treści?
  • Jak wybrać wsparcie do tworzenia treści?
  • Jaki typ treści dobrać i od czego to powinno zależeć?
  • Pisanie wartościowych poradników, dawanie wartości
  • Optymalizacja konwersji, czyli czynniki zwiększające sprzedaż na stronie
  • Praktyczne przykłady poprawy konwersji

 

  1. dzień – 7 godzin zegarowych – od godz. 8:00 do godz. 15:00
  • Pozyskiwanie linków dzięki referencjom
  • Pozyskiwanie linków dzięki postom gościnnym – najpopularniejsze metody
  • Pozyskiwnaie linków dzięki budowaniu wzmianek o Twojej firmie
  • Wykorzystywanie własnych treści do pozyskiwania linków – najpopularniejsze metody
  • Pozycjonowanie lokalne i branżowe
  • Broken links
  • Mailing
  • Ćwiczenie 1: Tworzymy własne plan marketingowy
  • Ćwiczenie 2: Metody zdobywania linków
  • Ćwiczenie 3: Tworzymy infografikę

 

→ Cel ćwiczeń 1-3: Umożliwienie oceny wartości własnej strony i dokonanie pierwszych działań promocyjnych mających wpływ na pozycjonowanie oraz ocenę jego wyników

 

Paweł Kijko – Certyfikowany Partner Google od lat związany z braną E-Commerce w Polsce. Na dzień dzisiejszy m.in. właściciel agencji reklamowej Klewer, Szef Marketingu firmy Time Solutions, Konsultant ds. marketingu internetowego w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury czy Sieci Partnerów Leasingowych GO-leasing (ponad 50 oddziałów w Polsce). Ma za sobą projekty realizowane dla Uniwersytetu Wrocławskiego czy największych obiektów turystycznych w Polsce. Założyciel wielu portali i sklepów internetowych. Promuje prace zdalną jako metodę pracy XXI wieku.

Twitter: klewer8   Linkedin: Paweł-Kijko  Certyfikowany Partner Google

Link do szkolenia: Jak reklamować się w Internecie