Pozyskiwanie linków do promocji własnej aplikacji

Według Aleh Barysevich Founder and Chief Marketing Officer at Link-Assistant.Com linki stanowią nadal jeden z najważniejszych czynników rankingowych algorytmu Google. Co za tym idzie Link Building jest jednym z najważniejszych obszarów SEO.

W przypadku konkurencyjnych rynków aplikacji internetowych SEO zawsze odgrywało i odgrywać będzie ważną metodą na pozyskiwanie nowych użytkowników.

Na naszym przykładzie, TimeCamp jest jedną z wielu aplikacji internetowych służących do obsługi time trackingu w firmach (monitorowania czasu pracy spędzonego nad projektami przy komputerze).

W naszym artykule The map of time trackers zaprezentowaliśmy ciekawą infografikę obrazującą jak wiele mamy time trackerów na rynku i mimo że wymieniliśmy ich ponad 70 to i tak nie wyczerpaliśmy tematu.

W dzisiejszym artykule opiszemy główne i najciekawsze metody pozyskiwania linków dla stron internetowych reklamujących aplikacje internetowe, które z powodzeniem stosujemy u siebie w firmie.

 

1. Zestawienia aplikacji o podobnej funkcjonalności

Różni autorzy, blogerzy, freelancerzy, pisząc o aplikacjach podwyższających efektywność pracy pracowników w firmie piszą o “time trackingu”, wielokrotnie podając przykłady oprogramowań służących do mierzenia pracy przy komputerze. Gdy jednak w ich przykładach zabraknie naszego oprogramowania, warto do nich napisać, argumentując dlaczego warto czytelnikom jego artykułu również zaprezentować naszą aplikację z prośbą o jej wymienienie w artykule.

W tej technice należy skupić się przede wszystkim na korzyściach jakie odniesie autor artykułu, a nie nachalnie przekonywać go, że nasze oprogramowanie jest lepsze niż inne, które wymienił.

 

2. Broken links

Metoda Broken link polega na odnajdywaniu i wykorzystywaniu faktu, w którym inne strony linkują do nieistniejących już miejsc. Sugerujemy wówczas autorowi, żeby podmienił nieistniejący link na nowy – na przykład konkretny post w obrębie naszego bloga. Wówczas to dajemy dla autora gotowe rozwiązanie na wyeliminowanie błędu  na jego stronie – linkowanie do niedziałających stron nie jest przecież niczym fajnym.

Wystarczy że odnajdziemy zamkniętą stronę, domenę, a wtedy używając np. MajesticSeo sprawdzamy wszystkie strony które posiadały link do niej.

 

3. Recenzje

Warto zwrócić się do użytkowników Twojej aplikacji, którzy posiadają ciekawe strony internetowe czy blogi z prośbą o recenzje naszego oprogramowania w zamian za darmową licencję na jakiś okres. Znacznie lepiej zwrócić się do “starych” użytkowników, a nie “nowych”, dzięki czemu masz pewność, że program może i się przydać i ta licencja, choćby i tak kosztowała grosze, będzie dla nich atrakcyjna.

 

4. Posty gościnne

Gdy trafimy na ciekawy portal, i przeczuwamy że nasi potencjalni nabywcy naszej aplikacji mogą być jego czytelnikami, warto zwrócić się bezpośrednio do administratorów portalu, czy nie zechcieliby przyjąć od nas posta gościnnego. Wówczas warto przemycić w poście trochę informacji o naszej aplikacji, by zaciekawić odbiorców naszym brandem. Gdy jednak interesuje Cię tylko pozyskanie linka do Twojej strony, treść tematu nie musi być reklamowa, a sam link wystarczy że umieścić w stopce.

 

 

 

 

 5. Dzielenie się wiedzą

Artykuły na naszym blogu często oparte są na wartościowych źródłach internetowych oraz obiektywnych badaniach, tak aby użytkownik wiedział, że to o czym piszemy, jest wiarygodne. Tak też powstają podsumowania kilku wyników badań. Warto potem poszukać innych artykułów omawiających te same zagadnienia, dzieląc się z nimi zebranymi informacjami, dzięki czemu, możemy liczyć na to, że jeśli ich autorzy udostępnią nasze teksty, podsumowania, podlinkują do naszej strony umieszczając nas w sekcji “źródła”.

 

6. Infografiki

Dzielenie się Infografikami z innymi autorami artykułów jest tak skuteczne, że poświęcamy im oddzielny punkt. Tak, konstruując infografikę, możesz liczyć na to, że jest to jeden z bardziej wartościowych treści, którymi możesz się posłużyć  w celu zdobycia linku do swojej strony. Na infografice zawsze możesz umieścić też i swoje logo, co pomoże Ci rozpowszechnić Twój blog.

 

7. Promowanie strony Career lub publikacja ogłoszeń z linkiem w treści

Nie zdajemy sobie sprawy jak dużą oglądalnością cieszą się portale z ogłoszeniami pracy. Jeśli szukasz pracowników (a niektóre z firm robią to praktycznie cały czas) to dodawanie ogłoszeń o pracę z linkiem w treści do naszej strony Carieer  lub do strony głównej jest również dobrą metodą na pozyskiwania wartościowych linków. Dlaczego? Ponieważ odwiedzający ogłoszenie na danym portalu pracy ma dużą motywację do tego by kliknąć w ten link i przejść na naszą stronę, poczytać, czym się zajmujemy, jakie funkcje ma nasza aplikacja itp. Google to zauważy.

 

8.  Integracje naszej aplikacji z innymi softami

Nie ma nic bardziej rozwijającego globalność naszego produktu niż przydatne integracje z innymi aplikacjami. Jednakże nie jest już takie oczywiste, że inne aplikacje linkują do naszej strony. Nawet jeśli strony tych aplikacji mają zakładkę partnerzy, wcale nie muszą linkować do nas, gdyż np. Wymieniają na swojej stronie tylko najważniejsze integracje dla siebie, a mają ich setki  (patrz Slack). Czasem jednak zdarza się że developer z naszego teamu musi poinformować aplikację partnerską o tej integracji poprzez specjalny formularz.

 

9. Press

Wiele stron posiada zakładką “Napisali o nas” czy “Press” gdzie wymieniają wszystkie źródła, które pisały o ich marce. Możesz to wykorzystać i po prostu napisać o nich, a następnie poinformować administratorów strony o tym, tak aby umieścili Cię w tej zakładce.

 

10. Domaganie się linku do nas

Jeśli prowadzisz blog, wkładasz dużo serca w to co piszesz, może się zdarzyć, że Twoje treści będą kopiowane przez innych. To nic strasznego – przecież zaletą internetu jest dzielenie się wiedzą. Może się jednak tak zdarzyć, że autor, który skopiował nasz artykuł lub jego część nie poda źródła (czyli nie podlinkuje naszej strony). Używając narzędzi takich jak copyscape możesz odnaleźć te artykuły i poprosić o wymienienie Twojej strony jako źródła contentu.

Czasem jednak bywa tak, że Twój artykuł jest tłumaczony na inny język. Jak to wykryć ? Niestety nie tak prosto. Musisz mieć szczęście i trafić na niego.

Jeśli znasz odpowiedź na pytanie “Jak zidentyfikować artykuł na innych stronach który jest tłumaczeniem Twojego artykułu ale nie zawierającym linku do źródła” podziel się swoją wiedzą i podpowiedz proszę czytelnikom mojego artykułu odpowiednią metodę.